فواید حمل و نقل لوله

مزایای اصلی حمل و نقل خط لوله را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد :

یک خط لوله نفت می‌تواند به تکمیل کار تحویل ادامه دهد . بسته به اندازه قطر آن ، ترافیک سالانه آن به چندین میلیون تن یا حتی بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد .

  •  جای پای کوچک

خطوط لوله حمل و نقل اغلب زیر زمین دفن می‌شوند و زمین بسیار کمی اشغال می‌کنند ؛ ساخت‌وساز سیستم حمل و نقل ثابت می‌کند که قسمت مدفون این خط لوله بیش از ۹۵ % کل طول خط لوله است ، بنابراین اشغال دایمی زمین در حدود ۱۰ درصد از راه‌آهن ، در حدود ۱۰ درصد از راه‌آهن ، برای حفاظت از منابع زمین ، از اهمیت زیادی برخوردار است .فواید حمل و نقل لوله

  •  دوره ساخت حمل و نقل لوله کوتاه و کم‌هزینه است

تعداد زیادی از عملیات ساخت سیستم حمل و نقل داخلی و خارجی ثابت کرد که دوره ساخت سیستم حمل و نقل خطوط لوله و همان حجم دوره ساخت راه‌آهن در مقایسه با مقدار کلی ۱ / ۳ یا بیشتر است. از لحاظ تاریخی ، ساخت‌وساز Daqing به طول of کیلومتر خط لوله نفت ، تنها ۲۳ ماه ، و ساخت یک راه‌آهن با همان حجم ترافیک ، حداقل سه سال یا بیشتر ، ساخت خط لوله طولانی خواهد بود ، و آمار نشان می‌دهد که هزینه ساخت خط لوله در حدود ۶۰ درصد کم‌تر از خط راه‌آهن است .

  • حمل و نقل خط لوله ایمن و قابل‌اعتماد و پیوسته بود .

از آنجا که نفت و گاز طبیعی قابل‌اشتعال ، مواد منفجره ، ناپایدار ، آسان برای نشت است ، استفاده از حمل و نقل خط لوله می‌تواند به میزان زیادی کاهش یابد ، در حالی که نشت ناشی از آلودگی هوا ، فرآیند حمل و نقل و شرایط آب و هوایی نسبتا ً کوچک تاثیر می‌گذارد و می‌تواند عملکرد پایدار بلند مدت سیستم حمل و نقل را تضمین کند .

قیمت ورق و خصوصیات انواع آن

حمل و نقل لوله‌کشی با مصرف انرژی کم‌تر , هزینه پایین و مزایای خوب .

کشورهای توسعه‌یافته از حمل و نقل خط لوله نفت ، کم‌تر از یک تن مصرف انرژی در هر کیلومتر از راه‌آهن ۱ / ۷ ، با تعداد زیادی از هزینه‌های حمل و نقل و حمل و نقل آب نزدیک هستند . تحلیل نظری و تجربه عملی ثابت کرده‌اند که هر چه قطر لوله بیشتر باشد ، حجم حمل و نقل بیشتر خواهد بود ، هزینه حمل و نقل بیشتر خواهد بود ، هزینه حمل و نقل بالاتر است . برای مثال ، انتقال نفت ، انتقال آب ، حمل و نقل آب ، حمل و نقل ریلی .

سیستم‌های خط لوله – طراحی , ساخت , نگهداری و مدیریت دارایی

این کتابچه راهنمای فنی جنبه‌های عملی طراحی خط لوله , انسجام , نگهداری و تعمیر را پوشش می‌دهد , از جمله کد و استانداردهای قابل‌اجرا , با تمرکز بر روی یک environent مبتنی بر زمین .در مهندسی سازه , لوله یک سیستم است که در آن مقاومت در برابر باره‌ای جانبی ( باد , زلزله , ضربه ) , یک ساختمان طوری طراحی می‌شود که مثل یک سیلندر توخالی , عمود بر زمین عمل کند . این سیستم توسط فضل الرحمان خان و در شرکت معماری Skidmore , مریل & مریل ( SOM ) , در دفتر شیکاگو معرفی شد اولین نمونه از استفاده از این لوله ساختمان ساختمان آپارتمان Chestnut Khan که از آن زمان به Plaza در DeWitt , در شیکاگو , ایلینویز تغییر نام داده شد , در سال ۱۹۶۶ به پایان رسید.فواید حمل و نقل لوله

این سیستم می‌تواند با استفاده از فولاد ، بتن و یا ساختار کامپوزیت ساخته شود ( استفاده گسسته از فولاد و بتن ) . آن می‌تواند برای اداره ، آپارتمان و ساختمان‌های با استفاده ترکیبی مورد استفاده قرار گیرد . بیشتر ساختمان‌هایی که بیش از ۴۰ طبقه از دهه ۱۹۶۰ ساخته شده‌اند از این نوع ساختاری هستند .این لوله یک سیستم مهندسی سازه است که در ساختمان‌های بلند بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و آن‌ها را قادر می‌سازد تا در برابر باره‌ای جانبی ناشی از باد ، فشار زلزله و غیره مقاومت کنند . مثل یک استوانه توخالی است که عمود بر زمین معلق است .این سیستم در دهه ۱۹۶۰ توسط مهندس فضل الرحمان خان ساخته شد و از آن زمان برای ساخت بیشتر ساختمان‌های بلند استفاده شده‌است .

  1. سیستم لوله‌ای می‌تواند با استفاده از بتن ، فولاد و یا ترکیبی از هر دو ساخته شود . در ساده‌ترین شکل ، ستون‌های با فاصله نزدیک به هم متصل می‌شوند و از طریق اتصالات لحظه‌ای به عنوان بخشی از محیط خارجی ساختمان به یکدیگر متصل می‌شوند . چارچوب سخت که این مجموعه ستون‌ها و ستون‌ها را تشکیل می‌دهد منجر به ” لوله ” ساختاری متراکم ” در اطراف بدنه می‌شود .
  2. از آنجا که باره‌ای جانبی را می‌توان با این چارچوب بیرونی سفت مقاومت کرد ، ستون‌های داخلی را می‌توان در هسته قرار داد و تعداد آن‌ها کم‌تر است . فضای داخلی می‌تواند به سادگی برای باره‌ای گرانشی و فضای کف از ستون‌ها رها شود .
  3. اولین ساختمانی که توسط خان طراحی شد ، ساختمان tube – در شیکاگو در سال ۱۹۶۳ بود . اولین آسمان‌خراش برای استفاده از این سیستم ویلیس برج شیکاگو بود .

قیمت پروفیل

انواع سیستم متداول‌ترین اشکال به شرح زیر هستند :

  1. لوله Framed : این ساده‌ترین شکل سیستم لوله‌ای است و می‌تواند در انواع اشکال طراحی زمین ، از جمله میدان ، مستطیلی ، دایره‌ای و آزاد مورد استفاده قرار گیرد . این نوع به طور منطقی از ۳۸ – ۳۰۰ متر ( ۱۲۵ تا ۱۰۰۰ فوت ) در ارتفاع مناسب است . این نوع سیستم اولیه توسعه‌یافته توسط خان بود .
  2. خان یک ساختار لوله قاب سازی را به عنوان ” یک ساختار فضایی سه‌بعدی تشکیل داد که متشکل از سه ، چهار یا احتمالا ً فریم ‌های بیشتر ، فریم ‌های محکم ، یا نزدیک لبه آن‌ها برای تشکیل یک سیستم ساختاری عمودی مانند قادر به مقاومت در برابر نیروهای جانبی در هر جهت توسط cantilevering از اساس بود .”

لوله‌های مجهز به لوله trussed ( که به عنوان braced ) نیز شناخته می‌شوند ، شبیه لوله قاب هستند اما فضای ستون‌های خارجی کمتری دارند . برای جبران ستون‌های کم‌تر ، bracing فولادی و یا دیواره‌ای برشی بتونی برای اتصال ستون‌ها به یکدیگر معرفی شده‌اند .با متصل کردن تمام ستون‌های خارجی , یک جعبه صلب را تشکیل می‌دهد که قادر به مقاومت در برابر قیچی افقی توسط محوری به جای through ( خمش و انحنا ) است .با داشتن فاصله نسبتا ً وسیع ، ممکن است فضای خالی زیادی برای پنجره داشته باشد .The که در هر نمای خارجی معرفی می‌شوند باید در همان نقطه در ستون کناری قطع شوند . این diagonals با the با صورت عمود بر هم کنش می‌کنند تا ساختار ” لوله ” را بسازند و بار جاذبه ستون‌های خارجی را تغییر دهند .فواید حمل و نقل لوله

لوله اصلی درون ساختاری :

این سیستم به عنوان ” بدنه و هسته ” نیز شناخته می‌شود و شامل یک لوله اصلی درون ساختاری است که خدماتی از قبیل خدمات رفاهی و بالابر و همچنین سیستم لوله معمولی را در خارج از ساختمان که بیشتر گرانش و باره‌ای جانبی را می‌گیرد تشکیل می‌دهد .لوله‌های درونی و خارجی به طور افقی با مولفه‌های برشی و برشی یک سازه قاب ( قاب ) به طور افقی تعامل دارند . آن‌ها مزیت افزایش استحکام جانبی را دارند .لوله Bundled شامل یک لوله پیچیده شده به جای یک لوله ، چندین لوله منفرد به هم متصل می‌شوند تا یک لوله چند سلولی تشکیل دهند . آن‌ها با هم برای مقاومت در برابر باره‌ای جانبی و واژگون کردن لحظات کار می‌کنند . هنگامی که لوله‌ها در داخل پاکت ساختمان قرار می‌گیرند ، ستون‌های داخلی در کنار آن‌ها قرار می‌گیرند .فواید حمل و نقل لوله

قیمت آهن را بشناسید تا ارزان تر بخرید

این سیستم نه تنها از نظر اقتصادی کارآمد است ، بلکه برای طرح‌های ساختمانی چند منظوره نیز امکان پذیر است ، که اشکال جالبی را اتخاذ می‌کند و به شکل groupings پویا دسته‌بندی می‌شود تا اینکه به سادگی به برج‌های مانند تبدیل شود .

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *