مهندسی عمران در طول انقلاب صنعتی در انگلیس

 

لوله استنلس استیل صنعتی ۳ اینچ 

“انقلاب صنعتی” دوره ای در انگلیس از اواسط قرن 18 تا قرن 19 بود که بسیاری از اختراعات جدید منجر به تغییر در زیرساخت های عمومی کشور شد. این شرایط اجتماعی و اقتصادی در انگلستان را قبل از گسترش در سراسر جهان بهبود بخشید. مهندسی مکانیک اغلب به عنوان اصلی ترین حرفه حرفه ای در این دوره ذکر می شود اما در زمینه مهندسی عمران نیز کمک های مفیدی انجام شده است. مهندسی عمران در طول انقلاب صنعتی در انگلیس

حفاظت از سنگ آهن معماری

 

پل آهنی

Coalbrookdale در 1709 به طور گسترده ای به عنوان زادگاه این انقلاب شناخته می شود. در مناطقی در شروپشایر زغال سنگ و صنعت به وفور وجود داشت ، اما هیچ پلی روی رودخانه سیورن برای حمل کالا و مردم وجود نداشت. در سال 1776 ، پادشاه جورج سوم اجازه ساخت پل عوارضی بر روی رودخانه را داد که توسط معمار محلی توماس پریچارد طراحی شده بود.

پیچ ماشین چیست؟

این پل قوسی توسط آبراهام داربی سوم ، پس از مرگ پریچارد ساخته شد و اولین پل در جهان بود که از چدن ساخته شد. قبلا از چدن اجتناب می شد به عنوان ماده ای بسیار گران قیمت برای استفاده در سازه های بزرگ ، اما کوره بلند در Coalbrookdale هزینه تولید آن را کاهش داد.

 

چدن ماده ای شکننده است بنابراین دارای ترک های سطحی است. به منظور جلوگیری از انتشار این ترک ها ، قوس به صورت فشرده نگه داشته می شود. فشرده سازی در یک ساختار زمانی است که تمام نیرو به سمت پایین هدایت شود. پل های قوسی ساختارهای نیم دایره ای هستند که بارها را بر روی تکیه گاه ها منتقل می کنند. مهندسی عمران در طول انقلاب صنعتی در انگلیس

 

بخشهای فولاد ضد زنگ دوبلکس

جاده ها

سیستم جاده انگلیس بسیار ضعیف بود و برای حمل و نقل کالا نامناسب بود. با این حال ، در سال 1750 اعتبارات اعتباری تاسیس شد ، شرکت های محلی که برای حفظ جاده ها تأسیس شده بودند. آنها بسیاری از جاده های عوارضی را راه اندازی کردند که توسط دولت وقت تأمین نمی شد. اینها جاده های اختصاصی بودند که رانندگان برای دسترسی به آنها هزینه می کردند.

 

بزرگراه های اصلی از لندن آمدند تا اجازه دهند كه نامه سلطنتی در سایر نقاط انگلیس توزیع شود. سرانجام دولت مسئولیت توسعه جاده ها را در سراسر انگلستان به عهده گرفت اما مهندسانی که پیشرفت های چشمگیری در جاده ها انجام دادند جان متكالف ، توماس تلفورد و جان مكدام بودند. مهندسی عمران در طول انقلاب صنعتی در انگلیس

 

آشنایی با مقاوم ترین فولاد دنیا

ساختمان جان متکالف begaroad در کنارزبورو ، یورکشایر. در سال 1765 ، هنگامی که دولت قانونی را برای ساخت جاده های عوارض در منطقه کنارزبورو تصویب کرد ، وی قرارداد ساخت یک قسمت 3 مایلی بین مینسکپ و فرنسبی ، بخشی از یک جاده جدید از هاروگیت به Boroughbridge را به دست آورد. وی در ادامه به ساخت جاده ها در سراسر شهرستانهای یورکشایر ، دربیشایر ، چسایر و لنکاوی پرداخت. متکالف معتقد بود که جاده ها باید پایه های خوبی داشته باشند و سطحی به شکل محدب داشته باشند تا آب باران به سرعت در خندق های کنار جاده تخلیه شود. این طرح امروزه در بسیاری از جاده ها مشهود است.

قیمت انواع لوله در بازار روز آهن

توماس تلفورد در طول زندگی حرفه ای خود بیش از 1000 مایل جاده ساخته است. او سنگهای کوچکی را در بالای پایه های سنگ قرار داد و سطح آن را با مخلوطی از سنگهای شکسته و سنگ ریزه پوشاند. او سطح روسازی را برای زهکشی خوب بالا برد و در جایی که نمی توان سازه ای را بلند کرد ، به جای آن منطقه اطراف را تخلیه کرد. این روش به “Telford pitching” معروف شد.

 

در سال 1820 ، جان مک آدام فرایندی به نام “macadamisation” را برای ساخت جاده ها ابداع کرد. این امر به طور گسترده ای به عنوان بزرگترین پیشرفت در ساخت جاده از زمان روم شناخته شده است. Macadamisation شامل استفاده از لایه های سنگی سنگ زاویه ای متصل به سنگ ریزه بر روی پایه خاک (و نه سنگ) است. مهندسی عمران در طول انقلاب صنعتی در انگلیس

روش‌های تولید لوله‌های فولادی کربنی

 

نکته اساسی در نظریه او این بود که سنگها از وزن 6 اونس بیشتر نمی شوند (کوچکتر از چرخهایی که روی آنها می چرخید). او با شکستن سنگ با چکش به این مهم دست یافت. لایه های سنگ توسط ترافیک فشرده می شوند و بنابراین خودپایدار هستند.

بسته بندی قراضه

سیستم راه سازی مک آدام به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت ، به ویژه “جاده ملی” در آمریکا که در دهه 1830 تکمیل شد. ‘جاده مک آدام’ نوع استاندارد ساخت جاده در طول قرن نوزدهم تا زمان توسعه اتومبیل بود. لاستیک های بزرگ لاستیکی سنگ های کوچک را از ملافه های خود پاره می کنند ، بنابراین این امر منجر به توسعه “جاده تار مک آدام” می شود که توسط مهندس عمران ادگار پرنل هولی در سال 1901 ثبت اختراع شد. این یک سطح جاده با دوام تر با مخلوط آسفالت یا بتن.

قیمت ورق سیاه استوک

کانالها

در طول انقلاب صنعتی برای انتقال مقادیر زیادی مواد فله ای به سراسر کشور به کانال ها نیاز بود. جاده ها نمی توانستند وزن برخی از محصولات را تحمل کنند و وسایل نقلیه مناسب برای حمل و نقل گسترده در دسترس نبود. کانال ها راه حلی برای جابجایی کالاهای سنگین در مسافت های طولانی و همچنین وسیله ای قابل اعتماد برای حمل کالاهای شکننده مانند سفال فراهم می کردند. مهندسی عمران در طول انقلاب صنعتی در انگلیس

 

قیمت میلگرد اروپایی در مشهد

دوک Bridgewater مسئول بسیاری از کانالهای اولیه انگلستان بود. او مالک معادن ذغال سنگ در لنکاوی بود و به راهی برای انتقال زغال سنگ به بازارهای منچستر نیاز داشت. او وظیفه طراحی مهندسی به نام جیمز بریندلی را به عهده گرفت

قیمت تیرآهن سنگین در تهران