آهن ربا اتومبیل امروزه خودروهای معمولی از تعداد زیادی آهن ربا دائمی در موتورها و سنسورها در سراسر اتومبیل استفاده می کنند. در بیشتر موارد ، این آهن ربا از نئودیمیم (Nd) ، آهن (Fe) و بور (B) تشکیل شده است. با این حال ، افزودن مقدار کمی عناصر دیگر باعث تغییر خواص مغناطیسی ماده و همچنین خواص خوردگی آن می شود و در موارد خاص باعث بهبود کارایی در دمای بالاتر می شود. تجزیه و تحلیل SEM / EDS مواد مغناطیسی سخت را برای صنعت خودرو تأیید می کند

 

 

به عنوان بخشی از بازرسی ورودی ، شرکت هایی که موتور می سازند باید تأیید کنند که درجه صحیح مواد تهیه شده است یا اینکه مواد عرضه شده الزامات درجه را تأمین می کند. در بعضی موارد ممکن است بررسی خرابی ها مهم باشد. فلزات مخصوص جوشکاری

 

ماهیت مواد ، این یک تحلیل دشوار است. آهنرباهای NdFeB با پخت مخلوطی از مواد سازنده پودر شده در دما و فشارهای خاص تشکیل می شوند. نتیجه یک ماتریس غالب است که حداقل با دو مرحله دیگر جمع شده است. ترکیب دقیق آن به درجه ماده بستگی دارد. تجزیه و تحلیل ساختارهای ناهمگن مانند این دشوار است. تجزیه و تحلیل SEM / EDS مواد مغناطیسی سخت را برای صنعت خودرو تأیید می کند

 

 

برای بدست آوردن ترکیب متوسط ​​با دقت بالا ، یک روش معمول شامل فناوری فلورسانس اشعه ایکس (XRF) یا طیف سنجی جرمی پلاسما به روش القایی (ICP-MS) است. این تکنیک ها یک نتیجه تحلیلی با دقت بسیار بالا را برای توصیف ترکیب متوسط ​​مواد تولید می کنند ، اما فاقد هرگونه اطلاعات ساختاری هستند – که از نظر اندازه ، توزیع و ترکیب فازهایی که تا حدی خصوصیات مغناطیسی را تعیین می کند ، از اهمیت زیادی برخوردار است. مواد. کاربرد ورق آلومینیوم

 

اگرچه مواد ناهمگن به راحتی نمی توانند کمی شوند ، اما ممکن است مشخص شوند. بازرسی مطالب و تجزیه و تحلیل ناهنجاری ها ساده است. همچنین ، ممکن است بدانید که دو ماده یا بسیار شبیه یا متفاوت هستند حتی اگر مواد به صورت کمی توصیف نشوند. سرانجام ، اندازه گیری ریزساختار به روشی تکرار پذیر امکان پذیر است. تجزیه و تحلیل SEM / EDS مواد مغناطیسی سخت را برای صنعت خودرو تأیید می کند

 

 

SEM از یک پرتو الکترونی ظریف برای کاوش نمونه استفاده می کند. EDS قادر به شناسایی عناصر موجود در هرجایی است که پرتو الکترون به نمونه وارد می شود. پرتو الکترون می تواند بسیار محکم متمرکز شود به طوری که ویژگی های بسیار کمتر از یک میکرون در آن قابل بررسی است. علاوه بر این ، آماده سازی نمونه کمی بیش از پرداختن نمونه به یک سطح صاف مورد نیاز است. برای آهن ربا ، یک الزام اضافی این است که از مغناطیس زدایی شوند. SEM / EDS تکنیک های مختلفی را برای تجزیه و تحلیل فراهم می کند: مزایای فنس زنجیره ای

 

تجزیه و تحلیل نقطه: یکی از ساده ترین تکنیک های EDS بازرسی بصری یک نمونه و هدایت پرتوی الکترونی برای انجام تجزیه و تحلیل در نقاط خاص است. نتیجه یک یا چند تجزیه و تحلیل اساسی و همچنین یک تصویر است که مکان های آنها و شکل ظاهری نمونه را مستند می کند. تجزیه و تحلیل SEM / EDS مواد مغناطیسی سخت را برای صنعت خودرو تأیید می کند

 

 

نقشه برداری: یک روش تجزیه و تحلیل پیچیده تر ، تصویربرداری طیفی (SI) نامیده می شود. در این حالت ، میدان دید توسط تحلیل گر انتخاب می شود و سپس کامپیوتر پرتو الکترون را به صورت شبکه ای در سرتاسر نمونه رستر می کند. نتیجه یک آرایه دو بعدی از طیفها است که ترکیبات اساسی منطقه را توصیف می کند.

 

تطبیق: تطبیق یک روش ساده و قابل اعتماد برای شناسایی مواد بر اساس شباهت طیف اندازه گیری شده آنها با طیف از مواد شناخته شده ارائه می دهد.

 

سایز بندی ویژگی ها و تایپ شیمیایی: از FSCT می توان ویژگی های مختلف قابل مشاهده در یک میدان دید را شمرد و اندازه ها ، شکل ها و ترکیبات اساسی آنها را اندازه گیری کرد. روش های مختلف جهت بهبود دوام بتن اغلب این مورد برای تجزیه و تحلیل اتوماسیون برای اندازه گیری ویژگی ها در تعداد زیادی از زمینه ها استفاده می شود. نتیجه یک جدول از اعداد است که صدها ، اگر نه هزاران ویژگی در یک ماده را مشخص می کند. تجزیه و تحلیل SEM / EDS مواد مغناطیسی سخت را برای صنعت خودرو تأیید می کند

 

 

مقاله بعدی ما به طور خلاصه تصویربرداری طیفی و نقشه برداری از فلزات در صنعت خودرو را بیان می کند. اگر نمی توانید صبر کنید ، روشهای SEM / EDS را برای تجزیه و تحلیل مواد مغناطیسی NdFeB در صنعت خودرو برای توضیح دقیق هر روش اندازه گیری و همچنین تصاویر ، طیف ها ، نقشه ها نشان می دهد توزیع های اساسی در یک منطقه از نمونه و جداول داده بارگیری کنید. . تجزیه و تحلیل SEM / EDS مواد مغناطیسی سخت را برای صنعت خودرو تأیید می کند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *